Ieri, la televizor, cu ocazia comemorării zilei de naştere (sic!) a „tovarăşului”, mare dezbatere mare cu tema „asemănări şi deosebiri”, subiecţii fiind fostul şi actualul tiran. Aveam 21 de ani cînd s-a sfîrşit regimul tovărăşesc şi-mi aduc foarte bine aminte de ultimii ani, cei mai crunţi. Totuşi, un regret am! Nu mai prea citesc. Înainte citeam orice că, har domnului, timp pentru citit aveam căcălău. Eram abonat la biblioteca orăşenească, chit că biblioteca alor mei era destul de bogată (normal că şi multă maculatură), de unde citeam „Revista cu un leu” (SF) şi alte asemenea. Şi eram abonat la reviste. Cum locuiam între munţi, canci posturi străine la televizor. Rudele mele de pe lîngă graniţe prindeau mai un ungur, mai un sîrb, mai un turc pe la Constanţa. La noi în Cugir (acolo locuiam atunci) purici pe tot ecranu’. M-am abonat la Tehnium pentru că mai găseai scheme de amplificatoare de antenă, tot felul de antene şmechere, doar-doar… Vedeam aceiaşi purici, numa’ că cu un contrast mai bun. După aia m-am abonat şi la Ştiinţă şi Tehnică. Mai scăpa de cenzură cîte ceva de „afară”, iar „măreţele realizări” erau prezentate în detaliu.

Atunci nu mi-ar fi scăpat articolul ăsta, sigur!!! Acuma mi-a scăpat! Prima pagină, în toate ziarele necolorate, e ocupată de situaţia de căcat în care ne-am afundat tot mai rău în ultimul regim, nu de nişte lucruri care chiar au daru’ să te zgîndăre la românism. La televizor… tot aşa.

Noroc cu prietena Mélanie, care mi-o deschis ochii aseară, printr-un comentariu la un comentariu de-al meu. Mare MULŢUMESC!!!

Aşa am ajuns aici. Şi de acolo, aici. Şi ui aşa ajunge omu’ să mai afle „cestii” care nu ţin prima pagină.

Io, care mă dădeam mare amator de ştiinţă, de tehnică, de spaţiu, de ozeneuri, „sefist” nebun…

De aia zic: să-mi fie ruşine!

Banzai!

