Multă lume mă intreabă ce-i cu banzai-u’ de la finalul majorităţii „scrierilor” mele. Iaca ce zice tanti Wiki. La prima definiţie zice că ceva de 10.000 de ani, adică viaţă lungă, sau ceva de genul „long live” pentru anglofoni. Cu acelaşi „banzai” japonezii îşi ovaţionează împăratul la rarele lui apariţii în public şi tot cu „banzai” plecau la luptă. Io pentru asta… Prietenii m-au „botezat”  shogunu’ (nebunu’) acum 22 de ani. Mi-am ales şi io o „semnătură”.

Pentru băsel, să n-am vorbe că n-aş avea respect pentru „şeful statului”, am adaptat urîrea urarea, ca-n titlu. Puteam să înlocuiesc pătrunjelu’cu rîma, că şi aia tot în pămînt… Numa că, pentru un pescar (nu-s maestru da’-mi place pescuiala), rîma e ceva bun-bun, cu care poţi prinde un peşte. La nenea Teacă ziceam deunăzi de morcov, da’ m-am răzgîndit, că mă înjură gospodinele. Românu’ are vorba aia cu „patrunjelu’-n zamă”. De aia rămîne cum am zis!

Banzai ca pătrunjelu’ băăă nene prezide(me)ntule! Azi ai avut o conferinţă de presă maraton. Habar n-am despre ce. Că io, dacă te văd, mă umplu de herpesuri. Dacă te mai şi aud, fac herpesuri şi-n cur! Ori aia-i de evitat! Aud şi io de pe la alţii că te enervezi dacă cineva aduce vorba de un accesoriu de îmbrăcăminte de care ai mata nevoie (io unu’-s convins că aşa-i), adică de cămaşa de forţă. Aud de asemeni că le recomanzi „român’lor” tărie. De care consumi matale?!?!? Aud că CSM e de căcat, că reieşim la anul din recesiunea din care mai ieşisem de ţ-şpe ori şi … alte lucruri demne de băgat la cap, pentru care tălică ai impresia că meriţi respect.

Prietenul Arsulici mi-a luat vorbele din gură, exprimînd şi pentru (şi mai bine decît) mine formula „respectului maxim” ce ne năpădeste cînd auzim cele zise de tine! Am avut şi io niste tentative mai palide de a-mi prezenta omagiile, pe care ţi le aduc aminte, în caz că ţi-au scăpat!

Aşa că, în prag de sărbăuturi de iarnă, îţi urăsc din tot sufletul să ai parte de muuultă tărie, să ajungi ca cea legumă, la locul ei, ca să pot să-ţi zic şi ţie banzai. Poate aşa vom scăpa, noi restul, de cămaşa care se îmbumbă la spate.

Banzai!

